BLOG TWORZONY Z PASJI DO KOSMETKÓW...

sobota, 23 maja 2015

Zastosowanie wody kokosowej w kosmetyce


Z pewnością słyszałyście już o cudownych właściwościach masła kokosowego czy olejku kokosowego, ja natomiast dzisiaj chciałam wspomnieć o zastosowaniu wody kokosowej.



Woda kokosowa wydobywana jest prosto z wnętrza bardzo młodych kokosów. Od dawna jest uznawana za jeden z najzdrowszych napoi. W jej składzie znajduje się bomba witaminowa. Zawiera w sobie witaminę C, B1, B2, B3, B5 i B6, proteiny, wapń, żelazo, magnez, potas i cynk oraz kwas laurynowy, który wspomaga układ immunologiczny i działa antygrzybiczo, antywirusowo i antybakteryjnie. Niezwykle istotnym dla każdej kobiety składnikiem jest kinetyna, która uwaga-uwaga jest antyoksydantem i składnikiem kosmetyków, które mają na celu opóźnianie się starzenia skóry i jej regeneracji. I ten aspekt nas dzisiaj interesuje...


Kilka słów na temat samej kinetyny, czyli naturalnego roślinnego hormonu wzrostu (hormon wzrostu występujący zarówno w organizmach ludzkich jak i roślinnych), który występuje w ludzkim DNA. Badania dowiodły, że przedłuża ona życie fibroblastów (komórek występujących w warstwie skóry właściwej odpowiadających za produkcję kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego). Z upływem czasu liczba libroblatów znacznie się zmniejsza, a ich wygląd się zmienia.W wyniku czego następuje zmniejszenie ilości włókien kolagenowych i elastyny, nasza skóra traci jędrność, sprężystość, a zyskuje tak znienawidzone przez nas wszystkie zmarszczki. 


Woda kokosowa pomaga w regeneracji skóry narażonej między innymi na szkodliwe działania promieni słonecznych, pomaga wygładzić powierzchniowe zmarszczki oraz poprawić koloryt skóry, wzmacnia paznokcie, skórę głowy i cebulki włosów.
Woda kokosowa w zupełności może zastąpić nam kosmetyczny tonik do twarzy. Wystarczy nalać kilka kropel na płatek kosmetyczny a następnie przetrzeć nim twarz. W efekcie skóra naszej twarzy zyska rewelacyjne ukojenie i nawilżenie. Kilka kropel dodanych do gorącej kąpieli zrelaksuje nasze spięte ciało, dodatkowo je nawilżając. Podobnie można postąpić w przypadku balsamu do ciała. Dodanie kilka kropel podczas aplikacji znacznie pomoże nawilżyć skórę.
Wodę kokosową możemy również dodać do szamponu, a nasze włosy staną się mocniejsze, gładsze i zredukuje proces przetłuszczania się. Dodatkowo wykazuje spektakularne działanie na skórę głowy, wzmacnia i odżywia cebulki włosów, przez co dodawana jest często do serum i odżywek przeznaczonych do słabych i nadmiernie wypadających włosów. 


Podoba mi się bardzo podwójne działanie wody kokosowej. Z jednej strony poprzez dostarczenie jej do organizmu czyli picie działa na nasz organizm od środka a poprzez aplikację kosmetyków ją zawierających, działa od zewnątrz. Uwieżcie mi, to są naprawdę okrojone informacje na temat wody kokosowej, jej działania i zastosowania. Jeśli jesteście zainteresowane zachęcam do poszukania bardziej dogłębnych informacji na ten temat w sieci. Śmiało mogę stwierdzić, że moja wiedza na temat zastosowania wody kokosowej znacznie się pogłębiła chociaż ciągle czuję niedosyt i buszuję w sieci dowiadując się ciągle czegoś ciekawego. Jako ciekawostkę chciałam wspomnieć iż regularne picie wody kokosowej przyspiesza proces odchudzania, dzięki szybszej przemiany materii, czyli kolejne zbawienne działanie na nasze ciało.


Psssssssss tak na marginesie chciałam wspomnieć, że woda kokosowa jest dobra na kaca, gdyż szybko uzupełnia elektrolity w organizmie:)
Miłego sobotniego wieczoru moje drogie.
Buziaki :)



Share:

7 komentarzy

  1. nie wiedziałam, że woda kokosowa może mieć tyle zastosowań...

    pozdrawiam serdecznie
    MArcelka Fashion :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko co kokosowe, ale wody kokosowej jeszcze nie stosowałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O to mi by się przydała bo mam kacorra jednego po świętowaniu urodzin mamy :-) Słyszałam o tej wodzie i jak ją znajdę to na pewno kupię :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wiedzieć, że woda kokosowa wspomaga walkę z kacem, przydatna wiadomość przed letnimi imprezami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jakoś dalej nie mogę się rpzekonac ;<

    OdpowiedzUsuń
  6. olej kokosowy stosuje i bardzo dobrze działa on na moją skórę, dlatego kusi mnie użycie tej wody :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń